Vapaaehtoistoiminta

Vapaaehtoistyö voi olla erilaisten tilaisuuksien koristelua, kahvinkeittoa, ruuanlaittoa, leipomista tai osallistumista esimerkiksi Yhteisvastuukeräyksen tempauksiin ja lipaskeräykseen. Vapaaehtoistyö voi olla myös ryhmän vetäjänä toimimista tai ohjelman järjestämistä. Vapaaehtoisia kaivataan myös ystäviksi ikäihmisille, lapsiperheille ja mielenterveyskuntoutujille.

Voit tiedustella tarkemmin seurakunnan eri työalojen vapaaehtoistoiminnasta työntekijöiltä»

JUMALANPALVELUSTEN

PALVELURYHMÄT

Rakennamme yhdessä seurakuntaa. Rikastutamme jumalanpalveluselämää, syvennämme keskinäistä yhteyttä ja tarjoamme mahdollisuuksia toimia.

Muodostamme useamman ”jumalanpalvelusten palveluryhmän” tai ”jumistiimin”,
miten vain sitä haluamme kutsua.

Ryhmän tehtävät

• Ryhmä palvelee vuorollaan jumalanpalveluksessa, kukin omassa tehtävässä
  • Ryhmänjohtaja kokoaa oman tiiminsä, esim. 4-8 henkilöä
  • Suntion avustaminen valmisteluissa, kirkkoväen vastaanotto, lukutekstit, kolehti, esirukouksessa avustaminen, ehtoollisavustajana toimiminen, musiikki ym.
  • Mikäli ryhmiä olisi vaikka 8, ryhmän vuoro olisi kerran kahdessa kuukaudessa

Askeleet eteenpäin

1. Tarvitsemme ensin innostuneita ryhmänjohtajia, jotka kokoavat oman tiiminsä. Kiinnostuneille ryhmänjohtajille tapaaminen ja alustava koulutushetki pidetään heti koronarajoitusten helpottaessa. Toki konsultoimme heti henkilökohtaisesti.
  2. Ryhmänjohtajat kokoavat tiiminsä.
  3. Koulutamme kunkin tiimin tehtäviinsä ja harjoittelemme kirkossa heti
    kun tiimi on muodostettu.
  4. Käytämme ja tuemme tiimejä ja kehitämme jumalanpalveluksia.

Jumalanpalvelus on seurakunnan ydin. Siinä on jokaiselle tärkeä paikkansa ja tehtävänsä. Tule mukaan ja kerro viestiä muillekin.

Yhteydenotot ja ilmoittautumiset

• kappalainen Kimmo Maliselle: kimmo.malinen(a)evl.fi tai 044-754 6003