Koomankankaan siunauskappeli

Köyliöntie 481, 32810 Peipohja

Istuinpaikkoja on kappelissa sadalle hengelle.

Kappeliin pääsee myös pyörätuolilla. Erilliset pyörätuolirampit laitetaan tarvittaessa.

Varaukset kirkkoherranvirastosta.

Koomankankaan siunauskappelin on suunnitellut arkkitehti Yrjö Vaskinen ja se on valmistunut v. 1933. Kappeli on rakennettu tiilestä ja katto on peltiä.

Kappelissa oli 35 vuoden ajan käytössä Räisälän kirkonkello, jonka sointi särkyi pakkasiin. Kelloon on valettu psalminsana ”Kiitetty olkoon Herra joka päivä”. Räisälän kello oli säilytyksessä kappelin kellotornissa, kunnes se siirrettiin Räisälä-museoon Köyliön Kepolaan.

Uuteen kelloon on valettu: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä”, sekä ” Dona eis requiem”.

1970- luvulla vimma muuttaa vanhoja rakennuksia muutti myös Koomankankaan kappelia. Muutoksia tehtiin arkkitehti Matti Salmivallin suunnitelmien perusteella.

Kappelin alakerrassa on kellari, jossa kylmäsäilytystila.