Tiedote: Kokemäen seurakunnan toiminta 1.6. 2020 alkaen

Kokemäen seurakunnassa toimintaa järjestetään 1.6 alkaen sekä seurakuntalaisten että työtekijöiden terveys huomioiden. Kaikessa toiminnassa noudatetaan ohjeita Korona virustartunnan ehkäisemiseksi.

Jumalanpalveluksiin voi 1.6.2020 alkaen osallistua yli 50 henkeä edellyttäen, että niissä noudatetaan viranomaisohjeita tilaisuuksien turvallisesta järjestämisestä. Henkilömäärä suhteutetaan aina 1–2 metrin turvavälein tilaan sopivaksi.

Toistaiseksi jumalanpalvelukset järjestetään Kokemäen Kustaa III:n kirkossa sanajumalanpalveluksina. Jumalanpalvelusten striimausta jatketaan ja jumalanpalvelus on katsottavissa Kokemäen seurakunnan verkkosivujen kautta.

Kirkollisiin toimituksiin, hautaan siunaaminen, avioliittoon vihkiminen ja kaste, voi 1.6.2020 alkaen osallistua yli 50 henkeä edellyttäen, että niissä noudatetaan viranomaisohjeita tilaisuuksien turvallisesta järjestämisestä. Henkilömäärä suhteutetaan aina 1–2 metrin turvavälein tilaan sopivaksi.

Koomankankaan hautausmaalla suositamme hautaan siunaamisen toimittamisen haudalla.

Kastetilaisuuden suositamme pidettävän kirkossa.

Toimituksen jälkeen perheen järjestämä kaste- tai hääjuhla tai muistotilaisuus on yksityistilaisuus.

Vastuu yksityisen tilaisuuden toteutuksesta on sen järjestäjällä. Epidemian aikana seurakunnan työntekijät eivät voi osallistua kirkollisten toimitusten jälkeisiin juhlatilaisuuksiin.

Kirkkoherranvirasto ja hautausmaantoimisto palvelevat edelleen puhelimitse ja sähköpostilla. Asiakastapaamisesta tarvittaessa sovitaan puhelimitse.

Rippikoulu ja konfirmaatio järjestetään suunnitellusti.

Aittakarin leirikeskuksen kesän saunailtoja ei järjestetä epidemian aikana.

Seurakunnan lapsi- ja varhaisnuorisotyön, nuorisotyön, diakonian ja muusta seurakuntatoiminnasta ilmoitetaan erikseen seurakunnan facebook sivulla, seurakunnan verkkosivulla sekä seurakuntatiedoissa.

2020-05-23 12:40:46.0