Tiedote 27.11.2020: Kokemäen seurakunta seuraa koronavirustilannetta

Adventin ajan alkaessa koronatilanne Satakunnassa on heikentynyt huolestuttavalla tavalla. Viranomaiset ovat antaneet myös Satakunnan alueelle tarkentuneita ohjeita pandemiatilanteen johdosta.

Kaikessa Kokemäen seurakunnan toiminnassa noudatetaan Lounais-Suomen AVI:n ja alueellisen tartuntatautien torjunnan työryhmän ohjeistuksia ja suosituksia.

Satasairaala on marraskuun viimeisellä viikolla päivittänyt koronapandemian tilannetta Satakunnan alueella. Alueellinen tartuntatautien torjunnan työryhmä todennut 26.11.2020 koko Satakunnan olevan koronpandemian kiihtymisvaiheessa.

Tämä vaikuttaa myös Kokemäen seurakunnan toimintaan ja siihen liittyviin ohjeisiin. Kasvomaskin käyttöä suositellaan vahvasti kaikissa julkisissa sisätiloissa.

Kasvomaskin käyttöä suositellaan aina, kun turvavälin pitäminen ei ole mahdollista ja erityisesti tapahtumissa, joihin kokoontuu paljon ihmisiä. Maskisuositus koskee jumalanpalveluksia, musiikki- ja hartaustilaisuuksia kirkoissa ja muissa seurakunnan tiloissa.

Jumalanpalveluksiin voi osallistua yli 50 ihmistä, kun noudatetaan turvavälejä ja hyvää käsihygieniaa. Kaikissa seurakunnan tiloissa on käsidesiä saatavilla. Turvaväleistä huolehtiminen on erityisen tärkeää myös tilaisuuksiin saavuttaessa ja sieltä lähdettäessä. Vältetään tiivistä jonotusta ja muistetaan turvavälit myös sisään- ja uloskäyntien kohdalla.

Ensimmäisen adventtisunnuntain jumalanpalvelus Kauvatsan kirkossa on ennakkotiedoista poiketen sanajumalanpalvelus.

Pelastetaan tuleva joulu kiinnittämällä erityistä huomiota turvallisuuteen, kun kokoonnumme yhteen.

vs. kirkkoherra Valtteri Virta

Valtteri Virta, vs. kirkkoherra