Apua elämän kriiseihin

Diakoniatyöntekijät ovat sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisia. Heidän puoleensa voit kääntyä yksinäisyyden, mielenterveysongelmien, päihdeongelmien, ihmissuhdevaikeuksien, taloudellisen kriisituen tarpeessa tai elämän kriisien ja muiden ongelmien paineessa - kaikissa elämän vaikeissa asioissa. Luottamuksellinen keskustelu ulkopuolisen kanssa auttaa usein löytämään uusia näkökulmia ja tuo elämään uutta toivoa. Seurakunnan pappien kanssa voi myös keskustella mieltä painavista asoista.

Diakoniatyöntekijöiden yhteystiedot tästä linkistä

Pappien yhteystiedot löydät tästä linkistä

Apua ja tukea

Kirkko tarjoaa luottamuksellista keskusteluapua puhelimessa ja verkossa, missä tahansa. Voit ottaa yhteyttä myös omaan seurakuntaasi.

Keskusteluapua eri elämäntilanteisiin

Kun huolestut itsesi tai läheisesi päihteiden käytöstä, pelaamisesta tai pakonomaisesta työnteosta, hae rohkeasti apua.

Seurakuntien päihdetyöhön sisältyy sekä yksilötyötä että ryhmämuotoista toimintaa.

Päihteet ja riippuvuus

Rahahuolet voivat yllättää kenet tahansa! Diakoniatyössä sinut kohdataan, siis nähdään ja kuullaan, kiireettömästi ja kokonaisvaltaisesti. Ota rohkeasti yhteyttä. Oman seurakuntasi diakoniatyöntekijät auttavat sinua eteenpäin.

Arjen ongelmat

Toimivat ihmissuhteet läheisiimme ovat tärkeitä ja lisäävät hyvinvointia. Aina yhdessäolo ei kuitenkaan ole ongelmatonta. Luottamuksellinen keskustelu ammattilaisen kanssa voi avata myös isompia solmuja. Apua tarjoavat oman seurakunnan lisäksi perheasiain neuvottelukeskukset eri puolilla Suomea.

Ihmissuhteet

Kirkko auttaa yhteistyössä viranomaisten, muiden kirkkokuntien ja järjestöjen kanssa rikoksen osapuolia. Avun edellytys ei ole kirkon jäsenyys. Hae rohkeasti apua.

Rikos

Kirkko antaa apua elämän kriiseihin. Apua saa sekä käytännöllisten asioiden hoidossa että henkisessä selviämisessä.

Suru, kriisi