Kummilapsityö Etiopiassa

Afrikassa ja samoin Etiopiassa monet lapset elävät vailla riittävää huolenpitoa, ravintoa, terveydenhoitoa, koulutusta ja perusturvallisuutta. Monet lapset ovat jääneet orvoiksi. Etiopiassa heitä on Unicefin mukaan 4,5 miljoonaa.

Näiden lasten auttaminen on ensiarvoisen tärkeää. Se on pyhä velvollisuutemme vastuullisina ihmisinä. Koska emme itse pääse heidän luokseen, voimme auttaa heitä kv. järjestöjen kautta, jotka tekevät orpolapsityötä eri maissa. Jo pieni tuki on ratkaisevan suuri.

Lähetysyhdistys Kylväjän työ

Lähetysyhdistys Kylväjä on yksi kirkkomme virallisista lähetysjärjestöistä. Se perustettiin vuonna 1974 ja sillä on noin 40 lähetystyöntekijää. Kylväjä pyrkii toimimaan alueilla, joissa ei vielä juuri tunneta Kristusta ja tarve on suuri. Etiopiassa Kylväjä on ollut mukana pitkään.

Etiopian kummilapsiohjelma Ginnirin kaupungissa

Pastori Kimmo ja sairaanhoitaja Mirja-Riitta Malinen lähtivät lastensa kanssa Kylväjän työhön Etiopiaan vuosiksi 2004-2007. Sinä aikana he saivat perustaa yhdessä paikallisen seurakunnan kanssa uuden orpolapsikeskuksen Ginnirin kaupunkiin, itäiseen Etiopiaan. Projekti toimii hyvin tänäänkin!

Lapsia on noin 60 ja kullakin heistä on Suomesta ikioma kummi, joka tukee lasta 35 euron kuukausimaksulla. Tällä rahalla lapsi saa päiväkeskuksessa lämmintä ruokaa, opetusta, terveydenhoitoa, kristillistä kasvatusta ja hieman myös ammattiin ohjaavaa koulutusta. Lapset asuvat omien sukulaisten luona. Henkilökuntaa on kymmenkunta.

Kummilapsiohjelma tarvitsee lisätukea, koska kummien maksut eivät kata kaikkea. Siksi on tärkeää, että meidänkin seurakuntamme tukee projektia kokonaisuutena.

Mikäli haluat ikioman kummilapsen, se on mahdollista, koska lapsien ja kummien tilanteet vaihtelevat. Kysy lisää meiltä!

Gindhirin kummilapsikeskus: opettaja ja lapset.
Maliset Etiopiassa 2004-07.
Maliset Etiopiassa 2004-07. Kimmo, Miikael, Johannes, Mirja-Riitta ja Markus.