Uutislistaukseen

Hartaus: Yhdessä selviämme eteenpäin!

16.4.2020 08.30

Elämme nyt kaikki todella haastavaa ja erityistä ajanjaksoa.  Epävarmuus ja huoli täyttää monen mielen.  Ahdistus ja pelko siitä, mitä taas tämä päivä ja tulevaisuus tuo tullessaan.

Olemme joutuneet kaikki nyt pysähtymään ja miettimään, mikä elämässä on tärkeää ja mikä kaikki on turhaa ja mieletöntä.  Hiljaisuus ja syrjään vetäytyminen voi olla ahdistavaa, mutta samalla voi aueta myös uusia näkökulmia.

Toisaalta perheissä on nyt eletty hyvin tiivistä yhteiseloa.  Koululaiset puurtavat kotona ja tilanne voi tuntua hankalalta, kun elämä painottuu paljolti kodin seinien sisäpuolelle.  Tarvitaan kärsivällisyyttä, joustavuutta ja yhteisymmärrystä.

Monilla on huoli toimeentulosta ja epävarmuus siitä, miten kauan poikkeustilanne jatkuu.  Paineet ovat kovia.

Kuitenkin koko maailma lepää Jumalan kämmenellä.  Se voi tuntua kovin kaukaa haetulta lohdutukselta, mutta tiedän, että se on totta.  Jumalalla on kaikki hallinnassa.

Olisiko nyt aika sisäistää pääsiäisen suuri sanoma!  Vapahtajamme Jeesus Kristus kuoli Golgatan keskimmäisellä ristillä sovittaen ihmiskunnan synnit.  Jeesus haudattiin ja astui alas tuonelaan, mutta kolmantena päivänä Hän nousi kuolleista.  Jeesus elää!  Hän on turvamme ahdingossa, Hän on auttajamme, lohduttajamme ja pelastajamme.  Kiitetään tänään siitä, että vaikeinakin aikoina Herramme on luvannut antaa meille tulevaisuuden ja toivon.

Hyvä Jumala, kiitän kodista, omaisista, perheestämme. Sinulta on elämämme.  Kaikki rakkaani ovat lahjaasi.

Herra, opeta, että kotona kuuntelemme toisiamme, iloitsemme onnestanne, emme riitele, turhaan kiistele.

Anna voimia oikein toimia.  Silloin meillä jokaisella kotona on hyvä olla eikä minua mikään pelota.

Suojaa kotia, meitä kaikkia.  Pyydän, Herra, viisautta, ystävyyttä, rakkautta.  Anna yhdessä meidän pysyä.

Virsi 471

Voimia ja siunausta!

 

Johanna Salmi, diakonissa