Uutislistaukseen

Tiedote 29.1.2021: AVI:n asettamat rajoitukset Satakunnassa ovat voimassa 23.2.2021 asti

Kokemäen seurakunnan toiminnassa noudatetaan Lounais-Suomen AVI:n ja alueellisen tartuntatautien torjunnan työryhmän ohjeistuksia ja suosituksia koronatartuntojen ehkäisemiseksi.

AVI:n määräyksen mukaisesti Sisätiloissa ja alueellisesti rajatuissa ulkotiloissa voi järjestää korkeintaan 20 henkilön yleisötilaisuuksia ja yleisiä kokouksia, kun niissä noudatetaan viranomaisten ohjeita koronavirustartuntojen ehkäisemiseksi.

AVI:n asettamat rajoitukset Satakunnassa ovat voimassa 23.2.2021 asti.

20 henkilön osallistumisrajoitus koskee kaikkea seurakunnan toimintaa, myös kirkollisia toimituksia (hautaan siunaamiset, kasteet ja avioliittoon vihkimiset).

Vahva maskisuositus on voimassa kaikissa kirkollisissa toimituksissa. Kaste- tai vihkitilaisuuksia ei suositella järjestettäväksi kodeissa, vaan kirkoissa, joissa avarat tilat ja tehostettu siivous vähentävät tartuntariskiä.

Kokemäen seurakunnan jumalanpalvelukset sekä hartaushetket joudutaan valitettavasti nykyisten rajoitusten puitteissa toimittamaan ilman kirkkotilassa läsnäolevaa seurakuntaa. Jumalanpalvelukset lähetetään verkkolähetyksinä. Seurakunta järjestää ehtoollismahdollisuuden (kokoontumisrajoitukset huomioiden) seurakuntalaisille Kokemäellä ja Kauvatsalla kerran kuukaudessa, verkossa lähetetyn ehtoollismessun jälkeen.

Seurakunnan aikuisten kokoavaa toimintaa järjestetään tapauskohtaista harkintaa käyttäen hyvin rajoitetusti ja kaikkia turvallisuusohjeistuksia noudattaen. Toiminta keskittyy mahdollisimman avariin kirkkotiloihin, jossa noudatetaan turvavälejä ja vahvaa maskisuositusta. Tarjoilujen järjestäminen tilaisuuksien yhteydessä ei valitettavasti ole mahdollista. Nopeatkin muutokset erilaisen toiminnan ja tapahtumien osalta ovat mahdollisia rajoitustoimenpiteiden, ohjeistusten ja tilannekohtaisen harkinnan perusteella.

Lasten ja nuorten toimintaa toteutetaan rajoitukset ja ohjeistukset huomioiden.

vs. kirkkoherra Valtteri Virta

2021-01-29 16:13:00.0