Ehdokasasettelu päättynyt 15.9.2022 klo 16!

Ehdokkaaksi

Vaalikelpoisuus

Vaaleissa ehdolle voi asettua ehdokas,
1) joka viimeistään 15.9.2022 on merkitty Kokemäen seurakunnan läsnä olevaksi jäseneksi,
2) joka on konfirmoitu viimeistään 15.9.2022, ja joka täyttää 18 vuotta viimeistään 20.11.2022
3) joka on kristillisestä vakaumuksesta tunnettu,
4) joka ei ole vajaavaltainen
5) joka on antanut kirjallisen suostumuksensa ehdokkaaksi asettamiseen,
6) joka ei ole Kokemäen seurakunnan viranhaltija tai työsopimussuhteessa oleva työntekijä

Valitsijayhdistys

Seurakuntavaaleissa ehdolle asetutaan valitsijayhdistyksen kautta. Sen voi perustaa vähintään kymmenen seurakunnan äänioikeutettua jäsentä. Valitsijayhdistyksen perustamisasiakirja liitteineen on toimitettava 15.9.2022 klo 16 mennessä kirkkoherranvirastoon (avoinna arkisin ma-to klo 9-12 sekä 15.9.2022 klo 9-16), osoite: Maarianrinne 1, 32800 Kokemäki.

Perustamisasiakirjoja liitteineen on saatavissa kirkkoherranvirastossa tai verkkosivuilta info.seurakuntavaalit.fi

Suorat linkit lomakkeille:

Valitsijayhdistyksen perustamisasiakirjaLinkki avautuu uudessa välilehdessä (pdf-lomake)

Valitsijayhdistyksen ehdokkaan suostumusLinkki avautuu uudessa välilehdessä (pdf-lomake. Tallenna ensin omalle tietokoneellesi, muista allekirjoitus!)

Valitsijayhdistyksen asiamiehen vakuutusLinkki avautuu uudessa välilehdessä (pdf-lomake. Tallenna ensin omalle tietokoneellesi, muista allekirjoitus!)

Ehdokaslistan kuvausLinkki avautuu uudessa välilehdessä (pdf-lomake. Ehdokaslistan kuvaus syötetään vaalien laskentajärjestelmään ja sitä käytetään mm. vaalikirjeen ehdokaslistoissa.)

Lisätietoa osoitteessa: info.seurakuntavaalit.fi ja seurakuntavaalit.fi